Rezervace
Zákazník má možnost si ze serveru vybrat libovolné množství nabídek.
Po obdržení požadavku od zákazníka cestovní agentura (dále jen CA) prověří volnou kapacitu u touroperátora , provede rezervaci a informuje obratem zákazníka o stavu rezervace a dalším postupu.
Pro jednoho zákazníka provede CA pouze jednu rezervaci, v případě více poptávek od jednoho zákazníka ověřuje CA ty, které jsou zákazníkem označeny za prioritní.
V některých případech je nutné zájezd u zahraničního partnera nejdříve vyžádat, v tomto případě je CA oprávněna vyžadovat až 100% zálohu. V případě potvrzení se rezervace stává závaznou, v opačném případě je záloha v plné výši vrácena zákazníkovi.
Cestovní smlouva a platba
Po úspěšné rezervaci je zákazníkovi doručena cestovní smlouva vč. všeobecných podmínek a potvrzení o pojištění pořádající CK. Současně obdrží zákazník i pokyny ke způsobu vyplnění cestovní smlouvy a úhrady zájezdu.
Zákazník je povinen doručit do CA vyplněnou a podepsanou cestovní smlouvu do data platnosti rezervace.
Termíny pro úhradu zálohy či doplatku jsou pro zákazníka závazné. Cestovní smlouva se stává závaznou v okamžiku jejího doručení do CA.
CA nenese odpovědnost za následky způsobené zpožděním platby ze strany zákazníka.
Obvyklá záloha činí 50% ceny zájezdu a měsíc před odjezdem/odletem je požadován doplatek. Při uzavření cestovní smlouvy bude CA klienta vždy informovat o konkrétních platebních podmínkách touroperátora.
V případě zájezdů v režimu „last minute“ je splatnost zájezdu obvykle ihned a v plné výši.
Platba zájezdu je možná na účet touroperátora ( pořadatele zájezdu) či na účet zprostředkovatele ( cestovní agentury) Vždy je přihlíženo k operativnosti a je vyžadován prokazatelný doklad o úhradě.
Storno zájezdu
Zákazník má právo kdykoli před odjezdem/odletem svůj zájezd bez udání důvodu zrušit, výše stornopoplatků se řídí VOP touroperátora.
Plnění při stornu ze závažných důvodů (zejména zdravotních) je řešeno přes pojišťovnu, pokud si toto nepovinné pojištění zákazník sjednal již při závazné rezervaci a úhradě zálohy a v případě pojistné události dodal požadované doklady. Vztah vzniká mezi klientem a příslušnou pojišťovnou, CA poskytne maximální součinnost , nemůže však ovlivnit rozhodnutí příslušné pojišťovny o výši plnění.
Odbavení na cestu
Odbavení na cestu ( dále jen dokumenty) obdrží klient cca týden až 3 dny před odjezdem/odletem.
Vzhledem k odlišnosti způsobu odbavení jednotlivých touropetátorů bude klient informován o formě předání dokumentů při objednávce zájezdu.
Reklamace zájezdu
Reklamaci zájezdu je povinen v zákonné lhůtě řešit touroperátor ( pořadatel zájezdu)
Zákazník informuje cestovní agenturu písemnou formou, nejlépe vč. reklamačního protokolu potvrzeného delegátem z místa pobytu. Cestovní agentura není oprávněna reklamaci řešit, okamžitě ji předává pořadateli zájezdu, který vstoupí v kontakt se zákazníkem, ať již přímo či prostřednictvím cestovní agentury, kde byl zájezd objednán.